7. klassi bioloogiaõpik on koostatud vastavalt uuele 2011. a õppekavale nii materjali valiku kui ka käsitluse poolest.
Iga selgroogsete klassi iseloomustamisel kirjeldatakse nende välistunnuseid ning kohastumist elukeskkonnaga, samuti nende osa looduses ja tähtsust inimesele. Erinevalt varasematest õpikutest, kus käsitleti iga selgroogsete klassi juures ka nende elundkondi, tutvustatakse uues õpikus organismide iseloomulikke protsesse eraldi peatükkides.
Õpiku tekstid on kirjutanud oma ala asjatundjad nii, et õpilastel on kerge näha seoseid looduses ja mõista loodusnähtusi. Õpik aitab kujundada loodusteadustel põhinevat maailmapilti, samuti tutvustab bioloogiateadmisi vajavaid elukutseid.
Materjal on esitatud lapsesõbralikult ja huviäratavalt. Iga peatükk algab suunavate küsimustega. Aine lihtsamaks omandamiseks on lisatud rohkesti skeeme ja fotosid ning viiteid teemaga seostuvatele veebilehekülgedele. Osa olulist infot on paigutatud illustratsioonidele. Põhitekstist on eristatud huvitavaid fakte sisaldavad lisatekstid. Õpitu kinnistamiseks on kordamisküsimuste ning ülesannete blokk. Ülesanded õpetavad võrdlema, andmeid analüüsima, järeldusi tegema, prognoosima jms. Õpik aitab õpilasel omandada bioloogia mitmesuguseid teadmisi uurimusliku õppe abil. Selleks on õpikus mitmesuguseid tööjuhendeid ja praktilisi töid ning teadusliku meetodi rakendamist nõudvaid ülesandeid.
Digiõpikuga saad tutvuda Opiqus.
Õpikut täiendab Külli Relve, Ana Valdmanni, Merike Kilgi töövihik, mis sisaldab eri raskusastmega eri tüüpi ülesandeid ja tööjuhendeid.
Veebikontrolltööd on Opiqu keskkonnas.
7., 8. ja 9. klassi bioloogia digiõpikutes on iga teema lõpus peatükk kordamisülesannetega. Õpetaja ülesandekogus on ülesandeid kontrolltöö koostamiseks viies variandis. Ülesanded on ühekaupa, et õpetaja saaks töö ise kokku panna. A- ja B-variandi sama numbriga ülesanded on võrdse raskusastmega, samuti on omavahel võrreldavad C- ja D-variandi ülesanded. Variant E on lihtsustatud.