ÕPIK ON LÄBI MÜÜDUD!
Tehnoloogia näitab õpilasele, et kõik igapäevaelust tuttavad iseenesestmõistetavad asjad on oma olemuselt tegelikult vägagi huvitavad. See uus õppeaine viib meid insenerinutikuse ja keerukate konstruktsioonide maailma, mis lähemal vaatlusel lihtsaks ja loogiliseks osutub.
Prantslaste koostatud õppematerjal toidab õpilaste nooruslikku uudishimu luues huvitavaid teemakohaseid seoseid ning esitades küsimusi, mis edasi mõtlema panevad. Õpiku kuus peatükki on jaotatud alapeatükkideks, igaüks koosneb lühikesest teooriast, millele järgneb 2–3 näidet, mille fotod ja/või joonised peaks andma asjast parima võimaliku ettekujutuse. Iga näite kohta on esitatud 2–5 küsimust kinnitamaks asjast arusaamist. Peatükkide lõpus on kokkuvõtvad ülesanded ning põhitõdede kordamine. Töövihiku alapeatükkides on nelja liiki ülesandeid ning lõpus jällegi lühike kokkuvõttev osa.
Tehnoloogia 7. klassile keskendub eelkõige inseneriteadusele ehituses ja säästva arengu põhimõtete juurutamisele, kuid lühike sissejuhatus tehakse ka infotehnoloogiasse. Seega võiks tehnoloogiakursust õpetada füüsika- ja/või tööõpetusõpetaja.
Õpikut on retsenseerinud Irene Lill, Janar Soidla.
Õpiku sisukord:
I Miks ehitatakse nii, mitte teisiti?
1.1. Rajatise otstarve
1.2. Tehnilised lahendused
1.3. Ehitusnõuded
1.4. Visandid ja skeemid
1.5. Tingmärgid
Kokkuvõte ja ülesanded
II Millisest materjalist ehitatakse?
2.1. Ehituslik tooraine
2.2. Materjali omadused
2.3. Ehitise mehaanilised omadused
2.4. Ehitise esteetilised omadused
Kokkuvõte ja ülesanded
III Millest sõltub energia kasutamine?
3.1. Energiaallikad ja energia tarbimine
3.2. Energia jäävus
3.3. Energiakadu
Kokkuvõte ja ülesanded
IV Kuidas miski on aja jooksul muutunud?
4.1. Vajaduste muutumine
4.2. Arhitektuuri areng
4.3. Tööriistade ja masinate areng
Kokkuvõte ja ülesanded
V Milline on ehitusprotsess?
5.1. Ohutustehnika ja abivahendid
5.2. Ehitustehnoloogia
5.3. Kvaliteedikontroll
5.4. Maketid
5.5. Mõõtkava ja selle lugemine
5.6. Ehituse planeerimine ja korraldus
Kokkuvõte ja ülesanded
VI Milliseid võimalusi pakub infotehnoloogia?
6.1. Infotehnoloogiline riistvara
6.2. Võrgus töötamine
6.3. Infosüsteemid
6.4. Tabelarvutusprogramm
6.5. Esitlustarkvara
6.6. Raalprojekteerimine
6.7. Autori- ja andmekaitse
Kokkuvõte ja ülesanded
Lisa