Uus õpik on kooskõlas uue ainekavaga.
Õpik on kirjutatud selges ja lihtsas keeles ning sobib ka iseseisvaks tööks. Õpikul on uus ja moodne formaat ning kujundus, selles on rohkesti illustratsioone. Autorite eesmärk on teha matemaatika õppimine võimalikult kergeks ja nauditavaks.
Olulisemad uuendused võrreldes varasemate õpikutega: trapetsit õpetatakse nüüd 8. klassis, võrrandisüsteemide graafilisel lahendamisel kasutatakse ka arvutiprogramme, käsitletakse võrdelisi lõike, sarnaseid kolmnurki, sarnaste hulknurkade ümbermõõtude ja pindalade suhet, vaadeldakse maa-alade kaardistamise näiteid. Ülesannetesse on sisse toodud kiirteteoreem , mis varem oli varem 9. klassi programmis! Ruutvõrrand ning korrapärase hulknurga pindala ja püramiid on aga viidud 9. klassi.
8. klassi õpiku juurde kuuluvad Malle Saksa töövihikud sisaldavad praktilis-rakenduslikke ja harjutamisülesandeid, mille koostamisel on lähtutud erinevatest aktiivõppestrateegiatest ja arvestatud erinevaid õpistiile. Ülesannetes on püütud siduda erinevaid teemasid ja seostada õpitavat reaalse eluga. Graafiliste võtete (mõistekaardid, definitsioonikaardid) abil on õpilastel lihtsam luua õpitust süsteemi ja leida seoseid. Töövihikus leidub ülesandeid nii individuaalseks, paaris- kui ka rühmatööks. Töövihikust leiab teste, ristsõnu ja ka matemaatilisi mänge.
Õpikut on retsenseerinud Anne Aasamets, Aleksander Monakov ja Maret Rinne.
Veebiõppekeskkonnas Opiq on sama õpiku digiversioonis kordamispeatükid 7.1 ja 7.2 "Tean, mida tean", kus on kordamisülesanded aritmeetikast, algebrast ja geomeetriast. Õpetaja ülesandekogus on õpilastele saatmiseks kokku 23 ülesannet kolmes raskusastmes: nn igamehe ülesanne, õppinu ülesanne ja mõtleja ülesanne. Kolme punktiga tähistatud ülesanne kattub õpiku ülesandega.