Töövihik on õpikuga tihedalt seotud. Harjutused on tekstikesksed ja loovad, metoodika on varieeritud lähtudes interaktiivõppemeetoditest, harjutused arvestavad ka iga õpilase eripära ning võimeid. Oluline koht on eneseteadvuse ja –tunnetuse arengul, iga peatüki lõpus pannakse õpilast end ja oma teadmisi analüüsima ning õpiprotsessi kujundama. Uuenenud harjutused toovad igas õpilases esile tema loomingulisuse ja eripära ning arendavad kirjutamisoskust. Töövihiku keskelt võib leida põneva lauamängu eesti kirjanike kodukohtadest. Suur rõhk on funktsionaalsel lugemisel, lisatud on eriilmelisi tekste.
Töövihikut on retsenseerinud Piret Joalaid ja Anneli Mihkelev.
Esimese trükiga võrreldes on kaasajastamise eesmärgil vahetatud välja päris palju harjutusi. Väljavahetamist on vajanud muutunud veebiaadressid või vanad ajaleheartiklid. Samuti on uuendustega täpsustatud juhiseid, lisatud loov- ja arutlusülesannetele kirjutamisruumi ning digivahendite, sh e-õpikuga seotud ülesandeid. Õpetajal soovitame enne uuendatud töövihiku kasutuselevõttu võrrelda seda eelmise versiooniga.