Uus õpik vastab uuele ainekavale. Õpik on kirjutatud selges ja lihtsas keeles ning sobib ka iseseisvaks tööks. Õpikul on uus formaat ning kujundus, selles on rohkesti illustratsioone. Autorite eesmärk on teha matemaatika õppimine võimalikult kergeks ja nauditavaks.
Õpiku alguses vaadeldakse ruutvõrrandit, ruutfunktsiooni ja selle graafikut. Selle teemaga on seotud ka tekstülesanded, mille seast tuleb esile tõsta ekstreemumülesanded.
Algebraliste avaldiste teisendamine ja lihtsustamine on väga oluline teema, millel on tähtis osa ka matemaatika õppimisel gümnaasiumis. Rakendusliku sisuga tekstülesannete lahendamisel võib teisenduste oskusliku kasutamisega vältida murdvõrrandeid, mille lahendamine enam põhikooli ainekavasse ei kuulu.
Geomeetriaosas käsitletakse Pythagorase teoreemi koos selle rakendustega. Õpikus on ka selle teoreemi suhteliselt lihtne tõestus. Õpiku lõpus vaadeldakse pöördkehi: silindrit, koonust ja kera.
Trigonomeetriaosas käsitletakse teravnurga funktsioone ja nende kasutamist täisnurkse kolmnurga lahendamisel. Sellel teemal on palju olulisi praktilisi rakendusi.
Õpik lõpeb üldise kordamisega.
Olulisemad uuendused võrreldes varasemate õpikutega: õpetatakse ruutvõrrandit, korrapäraste hulknurkade pindala ja püramiidi, mis varem olid 8. klassi teemad.
Õpiku esimest osa on retsenseerinud Anne Aasamets, Aleksander Monakov ja Maret Rinne.
Veebiõppekeskkonnas Opiq on sama õpiku digiversioonis kordamispeatükid 10.9-10.11 "Julgelt eksamile", kus on kordamisülesanded aritmeetikast, algebrast ja funktsioonidest. Kordamispeatükk on üles ehitatud vastavalt RE koostamise traditsioonidele ning RE hindamisjuhendile, iga õigesti täidetud lahter on suure tõenäosusega punkt RE töös. Õpetaja ülesandekogus on õpilastele saatmiseks kokku 30 ülesannet, mis kattuvad peatükkide ülesannetega, kuid loovad võimaluse kommentaaride vahetamiseks õpetaja ja õpilase vahel töö siseselt.