9. klassi muusikaõpikus puuritakse pilk erinevatesse ansamblikoosseisudesse, vaadeldakse orkestrite tekkimise lugu, uuritakse hääle tekitamise viise ja hääleliike, aga ka hääle tervise hoidmist. Tutvutakse muusikateatri (ballett, ooper, operett, muusikal) ja filmimuusika telgitaguste, ajaloo ning loojatega. Põhjalikult süüvitakse jazz-muusikasse, sellele iseloomulikesse joontesse, päritolusse ja arvukatesse stiilidesse. Õppimist toetavad sobilikud muusikanäited.
Rännak maailma kultuuri- ja muusikaloo maailma jätkub Itaalia ja Prantsusmaaga ning Aafrika mandriga. Aimu saab nende regioonide rikkalikust kultuuripärandist: tantsudest, pillidest, loojatest ja esitajatest. Teemade õppimist toetavad nii helinäited, mida soovitame kuulata OPIQu keskkonna digiõpikust, kui ka laulud.
Hoolikalt valitud õpiku lauluvarale on lisatud rütmi- või pillisaateid: laulud on saanud juurde vastava märke, noodid või akordid. Muusikateooria osa on koondatud õpiku lõppu. Selles korratakse helivältusi, pause ja taktimõõte, enamlevinud rütme, taktimõõte, tähtnimetusi, helistikke ja juhuslikke märke, aga ka intervalle ja akorde ning temposid ja dünaamikat ning lihtsamaid muusikalisi vorme.
Õpikust leiab plokkflöödi ja kuuekeelse väikekandle mänguvõtted ning kitarriakordide õpetuse. Õpiku lõpetavad laululisa ning mõistete sõnastik.
2022. aastast täiendab muusikaõpetuse paberõpikut Opiqu keskkonnas uuenenud digiõpik, milles on õpitu kinnistamist toetavad automaatkontrollitavad ülesanded ning teemadega haakuvad kvaliteetsed kuulamisnäited. Lauluvaras orienteerumist hõlbustab laulude tähestikuline lingikogu digiõpiku lõpus.
Õpiku on retsenseerinud Liivi Urbel, Koidu Ilmjärv, Katrin Raamat.
Noodigraafika on teinud Ene-Reet Ehala.
Õpiku juurde kuulub töövihik, mis aitab kinnistada õpikus esitatud materjali. Töövihiku A4-formaat võimaldab lisada ülesandeid, mis suunaksid õpilasi loovusele ja eneseväljendusele.
Vaata lähemalt 8.-9. klassi muusikaõpetuse teemadega e-tundi