9. klassi füüsikaõpikus käsitletakse kolme suuremat teemavaldkonda: elektriõpetus, soojusõpetus ja tuumafüüsika. Kõik õppekavas välja toodud teemad on kompaktselt mahutatud ühte õpikusse, see aitab õppetööd paremini planeerida ning jätab rohkem aega praktiliste tööde ja õppekäikude jaoks.
Õpikus selgitatakse füüsikalisi nähtusi igapäevaeluliste näidete ning katsete varal, nende illustreerimiseks on lisatud palju pilte ja jooniseid. Lõikude kõrval on mõtlemisküsimused ning iga peatüki lõpus tuuakse välja kõige olulisem. Eraldi tähelepanu on pööratud ka valemitele. Rohelisel taustal on valemid suuremalt välja toodud nii peatükkide sees kui ka õpiku lõpus, valemilehel.
Õpikule lisaks on kaks töövihikut. Neist leiab ülesandeid nii teadmiste kinnistamiseks kui ka kõrgema taseme mõtlemisoskuste arendamiseks. Paljudes peatükkides on ka lisaülesanded, mis seovad õpitu praktiliste rakendustega ja millele vastamiseks tuleb otsida lisainfot.
Õpikut täiendab digiõpik Opiqus, kus on palju lisamaterjali: pilte, videoid, animatsioone, ülesandeid ning viiteid arvutisimulatsioonidele.
Autoritest.
Henn Voolaid on eelkõige tuntud kui endine Tartu Ülikooli Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna (LOTE) Koolifüüsika keskuse juhataja ja füüsika didaktika lektor, kus tema põhitöö oli tulevaste füüsikaõpetajate õpetamine. Tema käe all on õppinud ja kujunenud terve põlvkond Eesti füüsikaõpetajaid. Muuhulgas on ta olnud Eesti koolinoorte füüsikaolümpiaadi žüriis, ETV telekooli füüsikasaadete ja Eesti koolifüüsika kontseptsiooni autoreid, Eesti Koolifüüsika Ühingu juhataja, Foucault’ pendli ülesseadmise ja tutvustamise korraldaja TÜ füüsikahoones, Teaduskeskuse AHHAA teadusnõukogu ja ajakirja The Science Education Review toimetuskolleegiumi liige.
Eveli Raudla on 10 aastat töötanud füüsikaõpetajana Tartu Variku Koolis ja olnud Avita kirjastuse füüsikatoimetaja alates 2013. aastast. Lisaks on ta Eesti Füüsika Seltsi füüsikaõpetajate osakonna juhatuse liige.
Õpikut on retsenseerinud Ülle Kikas, Riina Murulaid.