Õpikut on retsenseerinud Indrek Viil ja Kristelle Kaarmaa.
Järg Taavi Ivani 2015. a 8. klassi õpikule. Selles käsitletakse järgmisi üldiseid teemasid: anorgaaniliste ainete põhiklassid ja anorgaanilised ained igapäevaelus, lahused ja lahustumine, moolarvutused, süsinikuühendid ja nende roll looduses ning tööstuses.
Õpikus leidub rikkalikult pilte ning palju ülevaatlikke skeeme ja tabeleid, mis lihtsustavad materjali omandamist. Peatükid on sisse juhatatud huvitava näite või praktilise rakenduse tutvustamisega.
Arvutusülesannete lahendamisel on abiks mitmekülgsed näidisülesanded koos lahendustega. Peatüki lõppu on koondatud
kordamisküsimused, olulisemad mõisted ja faktid ning iga teema lõpetab kokkuvõtlik kordamispeatükk.
Õpiku juurde kuulub kaheosaline töövihik. Selles leidub eri tüüpi ja eri raskusastmega ülesandeid ning ka lihtsate vahenditega tehtavate katsete juhendeid. Põhioskuste harjutamiseks mõeldud ülesannete kõrval on töövihikus ka palju näiteid argielust ja praktilise sisuga küsimusi.
Autoritest.
Taavi on põhikoolist saati keemiast lummatud olnud – just see õppeaine selgitas tema meelest maailma kõige paremini. Ülikooli esimesel aastal liitus ta meditsiinilise keemia uurimisgrupiga ning keemia puutepunkt füüsika ja bioloogiaga õhutas tema huvi minna edasi doktoriõppesse, mille edukalt lõpetas. Õpingute ajal üllitas ta mitu teadusartiklit. Selle teekonna alguses tegeles ta väsimatult kümnevõistlusega, kuid asjaolude kokkulangemine suunas hoopis Avitasse, kus talle anti võimalus toimetada Lembi Tamme õpikuid ja kirjutada oma nägemise järgi uus seeria põhikooliõpikuid ja töövihikuid. Mitme toimetaja ja autori abil, nende hulgas Getter Viira ja Jörgen Metsik, valmisid ka talle endale meeldivad kirjutised. Nüüd kasutab Taavi Tartu Ülikoolis omandatud eriala teadmisi ettevõttes Solis BioDyne tootearenduse ja tehnoloogia spetsialistina.
Jörgeni huvi keemia vastu sai alguse 8. klassis, kui tema õpetaja Maila Mölder ta keemiaolümpiaadile saatis. Aine hakkas üha põnevamana tunduma ja gümnaasiumis oli juba lihtne otsustada Tartu Ülikoolis keemia õppimise kasuks. Ka pärast gümnaasiumi lõppu jäi Jörgen tegelema keemia- ja loodusteaduste olümpiaadiga, ent siis juba korraldaja ja Eesti võistkondade juhendaja rollis. Ülikoolis tegeles ta uudsete materjalide ning nende kasutusvaldkondadega ja tema põhiliseks teadustöö teemaks oli elektrit juhtiva polümeeri uurimine. Teadustöö kõrval kasvas huvi ka keemia seletamise ja õpetamise vastu. Jörgen osales uue Avita 9. klassi keemiaõpiku ja töövihiku kirjutamises ning haris keemiahuvilisi Tartu Ülikooli teaduskoolis. Doktorikraadi kaitsmise järel on Jörgen õpetanud keemiat Miina Härma Gümnaasiumis ja toimetanud keemiaalaseid teoseid Avitas.
Veebiõppekeskkonnas Opiq on sama väljaande digiversioon. Iga teema lõpus oleva kordamispeatüki ülesandekogus saab komplekteerida veebitöid teadmiste kontrolliks.
Veel leiab Opiqu keskkonnast Jaak Aroldi ja Tavo Romanni "Katsed keemias. Keemiavideote kogumik" (2018, 2021)
Videokogumik on kokku pandud Tartu Ülikooli keemikute Jaak Aroldi ja Tavo Romanni tehtud keemiavideotest. Kogumik sisaldab 77 õpetlikku keemiavideot. Enamik videoid sobib sisu ja ülesehituse poolest nii põhikooli kui ka gümnaasiumiastme õpilastele.
Peale videote sisaldab kogumik ka enesekontrolliülesandeid ja lisateksti. Viimane sisaldab reaktsioonivõrrandeid jm täpsustusi videos nähtud katsete kohta. Lisatekst on mõeldud valdavalt õpetaja abimaterjaliks ja sügava ainehuviga kooliõpilastele lisalugemiseks.