Uus kirjanduse õpik on õpilasele teejuhiks kirjanduse kaleidoskoopilisse maailma. Õpikus on kesksel kohal lugemistekstid, esindatud on nii proosa, luule kui ka draama, nii uuemad kui ka vanemad ning nii eesti kui ka välisautorid. Lugemistekstide najal arendatakse tekstimõistmisoskusi, avardatakse sõnavara ja õpitakse arutlema eakohastel teemadel. Kirjanduse paremaks mõistmiseks tuletatakse meelde ja kinnistatakse juba tuttavaid mõisteid (nt tegelane, tegevusaeg ja -koht, lugu, sündmustik, muinasjutt) ning tutvutakse järk-järgult uute poeetikamõistetega, nagu nt epiteet, võrdlus, metafoor, sõnamäng, vaatepunkt, jutustaja, allegooria, ning kasutatakse neid eri tekstide analüüsil. Lugemispalade hulgas on autobiograafilisi, fantaasiasugemetega ja rahvaluulest pärit tekste, samuti tekste, mis räägivad tänapäeva laste elust, võimaldades arutleda sellistel olulistel teemadel nagu erinevus ja sallimine, eneseületus ja eneseks olemise julgus. Mitmest tekstist saab teada, mismoodi elasid lapsed varasematel aegadel, nt mida tähendas karjas käimine ning milline oli elu nõukogudeaegses ühiskorteris.
Lugemis- ja arutlemisülesannete kõrval on õpikus loov- ja info otsimise ülesanded, juhised paaris- ja rühmatööks ning suuliseks esinemiseks.
Õpikut on retsenseerinud Katre Lambot ja Ave Mattheus, konsulteerinud Elo-Hanna Seljamaa (III ptk), toimetanud Inga Kirs, Kärt Normann ja Katre Talviste.